Eremények 2012

EC Piliscsév 1. SX Ács 4. Sóskút 1. Pécs 2. Ács 1. Zomba 1. Mór 1. Varsány 1.

IndaVideó

Indavideó

Nem csak egy motoros naplója

Motocross-Enduro és Élet Story

Friss topikok

Szezonnyitány a hegyek lábánál-Tokod 2014

2014.04.05. 13:15 | Grill | Szólj hozzá!

Címkék: ktm xc solymosi ob husaberg grillmayer mxonline.hu Havasi OKR tokod 2014

 IMGL1104_átméretezve.JPGTokod-Ebszőnybána mind fekvésében, mind kialakításában abszolút „motoros-mennyországként” van előttem. Ha szeretnék valaha egy gazdaságot, azt ilyen változatos terepen és rendezetten képzelem. Jó ideje persze a rendezőket is szívatja a Natura2000-ami azt hiheti a mellékelt ábra szerint- hogyha megtiltja az ellenőrzött és rendezett körülmények között a motorozást, akkor a lelkes motorosok eladják paripájukat és az erdő tönkretétele helyett karitatív zarándoklásba fognak az ősgyepért. Én mondtam régen, hogy a zöldek azok olyan „sötétzöldek”, de igazából olyanok, mint a dinnye, csak felszínen zöldek. Már a siklóernyőzés is tiltott környezetvédelmi okokból a leg-  alkalmasabb hegyeken, ami vicc, hiszen annál környezetbarátabb sportot ki se lehetne találni. Max 3 lépés és repül az ember a szelek szárnyán…de láttam olyan indoklást,miszerint optikai szennyezést okoz a Pilis fölött kőröző siklóernyős. Rendet kell tartani én is vallom, ezért nem motorozom az erdőkben. Viszont kellenek kijelölt terepek, mert alternatíva nélkül jönnek a gerillamotorosok, akiket lehetetlen megfékezni. Végre hosszú pereskedés és lemondott nemzetközi versenyek árán újra kinyithatta kapuit eme remek hely. Egy igazán jó versennyel indult így az év is.

FA9S9757_átméretezve.JPGTöbb mint 200 induló sok külföldivel tűzdelt mezőny és változatos időjárás jellemezte a futamot. Sajnos egy remek versenyző visszavonult (remélem ideiglenesen) a sporttól, ami azért is fájó, mert tavaly ő volt ennek a sorozatnak a bajnoka. Sok a gond a munkával és az emberekkel elmondása szerint, de a sport szeretete engem is a pályán tart, pedig rengeteg feladatot és gondot oszt az élet rám is.

IMGL1187_átméretezve.JPG 2013 bal-évemet feledni kívánom és remélem, hogy tanultam hibáimból és nem vállalom idén is túl magam. A verseny izgalmasan indult, hiszen a felvezető körre elkezdett esni az eső, ami a por szempontjából ugyan jó hír, de sok olyan emelkedő van ezen a pályán, ami szárazságban is nehezen járható! De szerencsére a rajtra elállt és megvárta az utolsó 3 kört, hogy izgalmassá tegye a küzdelmeket!

IMGL1284_átméretezve.JPGRajtom nem sikerült valami fényesen, a huszadik hely környékén fordultam az első kanyarban. Aztán láttam, hogy eléggé elhúztak a szerencsésebbek és kemény hajtásba kezdtem. Jó ütemben tudtam előzgetni ellenfeleim és az extrém akadályokon is jól át tudtam menni szerencsére. A kör végére már a 3.helyre sikerült feljönnöm és igazán élveztem a versenyzést. A következő kör felénél utolértem a vezető helyen motorozó Szlovák Martin Kratky-t és sikerült hamar el is lépnem tőle.

IMGL1417_átméretezve.JPGMondjuk sokat kivett belőlem az első fél óra, mivel sietnem is kellett és a pálya is kemény és rumplis volt. A futóművem nagyon eltalálta Havasi nagymester, csak kicsivel kellett volna keményebb beállítást választanunk, úgy a kezem se durrant volna be talán. A felkészülésem nem volt túl jó, hiszen a térdem vár egy műtétre és a futásokat ki kellett hagynom.

IMGL1555_átméretezve.JPGTalán ezért is kapcsoltam gazdaságos üzemmódba a harmadik kör elején már. Szerencsére a többiekénél sokkal jobban felkészített Husaberg 500-as gépemmel örömmotorozni kellett csak. A nehéz részeken olyan könnyedén repültem át, hogy néhányszor azon gondolkoztam, ha mások is lennének annyira figyelmesek a tesztelésekkor, milyen gyorsan kéne menjek, hogy győzelemért küzdhessek?! Valószínűleg a 28éves rutinom is kellhetett, hogy a végén a korcsolyapályává változott terepen bukás nélkül célbaérhessek, de  igazi kihívás volt ilyen szakadó esőben versenyezni. Kratky is nagyot hajrázott, így picit nekem is sietnem kellett a befutóra. Az extrém akadálysor vizesen eléggé izgalmas volt minden körben, mert nem tudtam hányan és milyen alakzatban hemperegnek előttem.

IMGL1559_átméretezve.JPGkun.jpgSajnos azt is be kell valljam, hogy a dupla gumi feljárótól halálfélelmem volt mindvégig, bár olyan szép kézenállást,mint Kun Szabi barátom nem produkáltam idő hiányában, de azért rendesen izgultam előtte minden körben. Utólag ugyan nem értem miért nem ugrattam fel a tetejére, de most már tudom és legközelebb remélem meg is fogom lépni…

IMGL0035_átméretezve.JPGA következő megmérettetésem most egy artoszkópos térdműtét, majd az extrém enduro kupa Győrben. Bízom benne, hogy ezzel kicsit közelebb hozzuk az embereket a sporthoz és a fiataloknak is kedvet adhatunk a versenyzéshez!

A bejegyzés trackback címe:

https://grillmayer.blog.hu/api/trackback/id/tr715891298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása