Történt ugyanis, hogy lemaradtam a cseppet rövidített endurocross sorozat nyitó fordulójáról gipszem miatt. Hat forduló, ponteldobás nélkül, valamint a 3 pontnyi különbség a futamgyőzelem és a második helyezés között matematikailag lehetetlenné tette, hogy versenyben maradhassak a bajnoki címért. Hát az újonnan a „nézőcsalogatónak” szánt sorozat megnyerését tűztem célomnak az enduro nyílt bajnokság mellett. Viszont be kell valljam, az extrém versenyforma a lehető leg távolabb áll tőlem, de a nézők és a versenyzés kedvéért miért is ne?!
Az első fordulót az ajkai off-road parkban rendezték, ahol igazi versenypálya-paradicsom fogadta az oda látogatókat. Tökéletes cross pálya, endurocross kör és extrém pálya. Én mivel soha nem próbáltam magam ilyen körülmények között, eléggé megszeppentem a kövek méretén és a nehezítésnek berakott villanyoszlopok láttán.
Picit motorgyilkosnak tartottam a helyet, de ennyi utazás után nem futamodhattam meg és változatos bukásaimat követően azért csak sikerült győznöm.
Engem jobban meglepett, mint másokat, annyit elárulhatok!
Második fordulót Piliscséven tartották, ahol már népesebb indulószámmal mutathattuk meg mit tudunk mi extrémül:J! Itt a pálya extrém utcájának egy bizonyos részét leszámítva-emberközelibb volt a nyomvonal, de a nézőket az általam „oroszrulettnek” elnevezett buktató vonzotta leginkább.
Az oldalazóban elhelyezett három leásott gumisor ugyanis kíméletlenül szedte „áldozatait”.
Senki nem úszta meg „előreszaltó” nélkül! Az, hogy az első gumisor előtt sziklakerten kellett átmenni, az sima ügy volt, de a megdőlt leásott gumisorról elugratni nem lehetett, csak átemelni a motor elejét és úgy továbbmenni.
Viszont a túloldalon lefektetve autógumiból egy mezőt csináltak, ami rögtön megakasztotta az első kereket, amikor a hátsó kerék éppen átment volna a gumiakadályon. Ebből nekem futamonként kijutott bőven…és viccesen édesapám kérdezte is a döntőt követően, hogy azt számolták, ha minden körben elesek, akkor hányadikként érek célba?
Szerencsére eggyel kevesebbszer buktam, minthogy másodikként kelljen dobogóra álljak!
Engem ismét jobban meglepett persze győzelmem, mert volt egy jó felvétel, melyet „belinkelek”-ahol kimondom, mit gondolok, miközben esek át a kormányon(1:30 és 2:30.körül is)…https://www.youtube.com/watch?v=j9JnUqp8H0k
Évzáró forduló Bordányban volt, ahol viszont igazán technikás és látványos pályát sikerült építeni,ami nem tette tönkre még a motort sem és élvezetes,de nehéz is volt egyben.
Élmény volt versenybe szállni az extrém királyként elhíresült erdélyi Dakar-menővel(Gyenes Emanuel), valamint a Magyar extrém királlyal és szintén Dakar-menővel Kátai Péter személyében! Itt éreztem, hogy a supercrossos múlt sokat segített, mert a nehézsége mellett crossos múltammal ismét nyerni tudtam.
Végre nem kellett csak a szerencsének köszönni az eredményt, hanem ugyan nagy küzdelem árán, de sikerült győznöm egy ilyen nemzetközi mezőnyben is!
Összességében örülök, hogy sikerült egy frissen született sorozatban nyernem és remélem, sokaknak meghozza kedvét saját maguk kipróbálására ez az igazán „alacsony költségvetésű” sportág! Hiszen itt majdnem fölösleges a tuning a motorba, sokszor a széria futómű jobb is, mint a keményebb, gyors tempóra fejlesztett drága rugózás. A motorerő is másodlagos, itt tényleg a motoros technika a döntő és nem mellékesen látványos is a nézőknek az enduróval ellentétben!